L'acció de "Romería", en clau estrictament autobiogràfica, es mou entre un present situat el 2004, i un passat reflectit en el diari de la mare, escrit els anys vuitanta, testimoni d'una generació de joves que van voler viure massa de pressa i van patir els estralls de l'heroïna i de la sida.
L'estil naturalista conreat per la realitzadora en els seus treballs anteriors cedeix, després d'una escena a casa dels avis, d'impecable execució i profund significat, en favor d'una recreació entre aspra i poètica d'allò que va poder passar, un somni tal vegada.

6 comentaris:
Una realizadora siempre interesante.
Habrá que ver cómo se desenvuelve tras su etapa autobiográfica.
Lo he intentado una vez más, pero no logro conectar con el cine de Carla Simón. Y el caso es que pillo todos sus tropos, recursos narrativos como la mirada íntima, el ritmo pausado, la atención al detalle cotidiano, la búsqueda de la identidad y el buceo por el mar de los recuerdos para rescatar el origen. Sin embargo la trama, poco sólida, es como un cortometraje alargado, y me ocurre tanto cuando se opta por la reconstrucción realista como cuando se opta por la ensoñación. Probablemente el problema es mío. Pero seguiré intentándolo... si Carla deja en paz de una vez a su familia.
Una abraçada.
Algo de razón llevas, pues la trama no da para mucho, y la mayoría de escenas "marítimas" son más bien de relleno.
Una abraçada.
De mica en mica, Carla Simón va construint una ferma filmografia a la que ara s'afegeix un nou títol, potser (almenys a mi m'ho sembla) el més aconseguit dels tres films que ha dirigit.
Una abraçada.
A casa, també els va agradar més "Romería", però jo em quedo amb "Alcarràs".
Una abraçada.
Publica un comentari a l'entrada