dimecres, 27 de desembre del 2017

EDÉN


Entre "Un amour de jeunesse" (2011), en què parla de l'adolescència, i "El porvenir" (2016), centrada en l'edat madura, Mia Hansen-Love recorre novament a la seva experiència personal per parlar-nos d'un xicot (el personatge està basat en el seu germà) que és incapaç de fer-se gran. Disc-jockey de vocació i de professió, amant del garage, viu l'eclosió de la música electrònica a França, amb els Daft Punk com a referents.

"Edén" (2014) podria ser un documental sobre aquests estils musicals i un retrat generacional, però acaba sent una reflexió gairebé tràgica sobre les dificultats de relacionar-se, de créixer i, finalment, de sobreviure, quan hom no està disposat a renunciar a res.

2 comentaris:

Pedro Rodríguez ha dit...

En el año 2015 subí la crítica de esta excelente película, terminaba así: " Si los 80 fueron plástico, los 90 fueron éxtasis, y como cualquier década estuvo colmada de héroes y mártires, sólo que en esa época casi todos eran anónimos, la ausencia de potentes iconos referenciales nos lleva a evocar más las sensaciones que los símbolos, percepción que eleva la magnitud de lo vivido a un gozoso, prosaico, hiriente eco sentimental, un frío análisis sobre los estragos del tiempo, un cuchillo que abre en canal cualquier pasión autodestructiva".

Un abrazo y buena suerte para el nuevo año.

ricard ha dit...

No podría decirse mejor.

Un abrazo y un feliz y provechoso 2018.