diumenge, 14 de gener del 2018

EL HOMBRE DEL CRÁNEO RASURADO

"El hombre del cráneo rasurado" és una pel·lícula dirigida el 1965 pel belga André Delvaux. En la seva primera meitat, ens presenta un professor amb trastorn obsessiu-compulsiu a qui li agrada anar a cal barber i encara li agrada més una de les seves alumnes. El personatge resulta una mica patètic però, com que tot el film està narrat des del seu punt de vista, es fa difícil saber si la noia el correspon o si el retrobament al cap d'uns anys i el tràgic desenllaç són reals o només un producte de la seva imaginació. I en aquest misteri reposa la fascinació d'aquest títol de culte, tot i que dues llargues escenes només aparentment desconnectades de la història principal poden il·lustrar-nos sobre el seu sentit: l'escena a la barberia com a metàfora d'un ideal, d'un èxtasi capaç de vèncer la vulgaritat quotidiana; i l'autòpsia, símbol del retorn a la realitat més crua o d'un descens a l'abisme, que vindria a ser el mateix.

Un home obsessionat:


L'objecte del desig:

2 comentaris:

Cinefilia ha dit...

Espero que t'hagi agradat. Jo la vaig veure ara fa uns dies i em va impactar: una d'aquelles pel·lícules que et queden ganes de tornar a revisar cada cert temps.

Abraçades cinèfiles!
Juan

ricard ha dit...

I tant, si em va agradar! N'havia sentit parlar però va ser quan la vas comentar al teu bloc que em vaig decidir a veure-la.

Una abraçada.