dilluns, 16 d’octubre del 2023

ÉXODO

No és un mal moment per revisar aquesta superproducció, dirigida el 1960 per Otto Preminger i protagonitzada per Paul Newman (ambdós, d'origen jueu), que pretenia narrar la creació de l'Estat d'Israel després de la Segona Guerra Mundial. 

Com podeu imaginar, els jueus són els herois, i el film no oculta la seva vocació sionista, tot i que el discurs final de Newman advoca per una convivència pacífica entre ells i els àrabs. Els esdeveniments, malauradament, han anat per una altra banda.

8 comentaris:

Teo Calderón ha dit...

Caramba! En mi blog tengo programado para el próximo jueves el post sobre esta película. Como tú, he creído tristemente oportuno exhumarla en estos días. La vi por primera vez hace más de cincuenta años y entonces, claro, recién salido de la adolescencia, yo no tenía un criterio formado y además aún estaban por llegar algunas de los terribles episodios que ocurrirían en esa parte del mundo. Aunque, poniéndonos bíblicos, la cosa creo que empezó cuando Josué hizo sonar las trompetas frente a las murallas de Jericó.
Un saludo.

Cinefilia ha dit...

Recordo, precisament, el llarguíssim discurs final com a punt àlgid d'una pel·lícula ja de per sí bastant llarga.

Una abraçada.

Fran ha dit...

Hola Ricard!
Muy acertada recomendación. Ojala la actualidad fuese otra...
Saludos!

ricard ha dit...

Teo: No es tanta coincidencia dada la actualidad del asunto (actual pero también muy lejano en el tiempo si nos remitimos a los orígenes).

Juan: No em va semblar tan llarg el discurs final. La pel·lícula sí que és molt llarga, potser massa.

Fran: Desde luego, es una lástima lo que está sucediendo.

Una abraçada.

Trecce ha dit...

La novela de León Uris en que se basa la película altera muchas cosas de las que en realidad ocurrieron, entre otras, que el barco "Exodus", nunca consiguió llegar a lo que hoy es territorio israelí.

ricard ha dit...

Ya me extrañaba a mí.

Rajani Rehana ha dit...

Beautiful blog

ricard ha dit...

Thank you