dimecres, 11 d’octubre del 2023

GOLPE DE SUERTE

Com hem tingut ocasió de comentar al bloc, el drama criminal tractat en to de comèdia i les reflexions sobre l'atzar o els motius per al crim són assumptes que Woody Allen ja ha tractat en diversos films, la majoria notables (per no repetir-me, em remeto al meu post d'octubre del 2015 que vaig titular "Woody Allen en negre"). 

"Golpe de suerte" no aporta grans novetats en aquest sentit, tret, potser, d'especular sobre la predisposició criminal d'algú capaç de disparar sobre un pobre cérvol sense immutar-se; i que em perdonin els caçadors. El seu film número 50, el primer parlat íntegrament en francès, és fluït, ben dialogat i molt ben fotografiat per Vittorio Storaro, qui aplica la seva recepta de combinar colors freds (associats a la relació matrimonial) i tons daurats (reservats als amants). El final, ironia definitiva sobre la intervenció de l'atzar, no em va semblar, però, tan brillant com el de "Match Point". En qualsevol cas, "Golpe de suerte" sempre serà millor que "Rifkin's Festival". Per sort.

6 comentaris:

Trecce ha dit...

Habrá que verla.

ricard ha dit...

Y podría ser el testamento cinematográfico de Allen, aunque confío en lo contrario.

Cinefilia ha dit...

Confesso que no he vist les darreres pel·lícules del mestre (si no recordo malament, em sembla que la última havia estat "Wonder Wheel", el 2017). Aquesta, en tot cas, no m'ha desagradat.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Ni "Día de lluvia en Nueva York" ni "Rifkin's Festival" són imprescindibles.

Però hi pots perdre una estona, si tens oportunitat.

Una abraçada.

troyana ha dit...

Ricard, m'ha encantat l"analisi que fes dels color en funció de les diferents atmósferes. Las equivaléncies no només amb "Match Point" son inevitables, també amb totes les pelis al voltant del crim, que no són poques a la seua filmografía. Un abraç

ricard ha dit...

Sí, totes les seves pel·lícules sobre crims tenen molts aspectes en comú. Pel que fa a la utilització del color, és un mèrit habitual en treballs del veterà Vittorio Storaro.

Una abraçada.