dissabte, 5 de novembre del 2022

LA POSESIÓN

Més enllà del barroquisme visual d'Orson Welles i de les trames kafkianes de Polanski, trobem un altre polonès exiliat el cinema del qual es caracteritza per l'excés com a figura d'estil. 

"La posesión" (1981), d'Andrzej Zulawski, producció francesa ambientada a Berlín (el matrimoni protagonista viu al costat del Mur) és tant un film d'horror com una al·legoria sobre el desamor. La desintegració de la parella que interpreten Isabelle Adjani i Sam Neill es narra des de la histèria fins al gore, en una trama surrealista que inclou referències a la duplicació, metàfores críptiques, un ésser amb tentacles dissenyat per Carlo Rambaldi i un deliri visual que viatja del pla general en gran angular fins al primeríssim pla sense que la càmera reposi ni mig minut. 

De culte total.

4 comentaris:

Trecce ha dit...

Sin duda de culto, pues por lo que cuentas, no es precisamente un pasatiempo.

Cinefilia ha dit...

Una de les experiències cinematogràfiques més intenses que recordo.

Una abraçada.

Fran ha dit...

Hola Ricard!
Pues otro titulo que tengo que ver... El poster siempre me ha llamado la atención.
Saludos!

ricard ha dit...

Trecce: Bueno, podríamos estar hablando de un "exploit" vanguardista.

Juan: Ho crec.

Fran: No te fíes del poster. No digo que no haya erotismo en la película, pero es tan bestia que no resulta muy agradable.

Una abraçada.