dissabte, 22 d’abril del 2023

EL INOCENTE

Louis Garrel persevera en el seu estil Nouvelle Vague, i "El inocente" (2022), una peculiar, gairebé agosarada barreja de cinema negre, cinema romàntic i comèdia a partir del drama podria haver estat perfectament signada per Truffaut si hagués estat un títol dels setanta. I no es tracta d'una mala imitació o d'un homenatge: senzillament el producte genuí i sense pretensions d'algú que ha heretat la saviesa i naturalitat del seu mestre (i -no ho oblidem- del seu pare, Philippe).

7 comentaris:

Fran ha dit...

Hola Ricard!
Tomo buena nota. Desde luego ha funcionado en taquilla.
Saludos1

Cinefilia ha dit...

Jo no li trobo tanta semblança amb la Nouvelle Vague i menys encara amb Truffaut. Sí que és cert que, film rere film, en Garrel júnior intenta crear-se un univers propi (no en va, el protagonista de totes les seves pel·lícules, sempre interpretat per ell mateix, es diu Abel, i per aquí es podria pensar en un cert paral·lelisme amb la saga d'Antoine Doinel), però, en qualsevol cas, tan l'estètica com el plantejament m'han fet pensar en un cert homenatge al cinema dels vuitanta.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Fran: En Francia, seguro. Aquí, no lo sé.

Juan: No ho sé, és la impressió que vaig tenir veient-la. En qualsevol cas, ja dic al post que no pretén imitar ningú, de manera que, en el fons, tampoc estem desacord.

Una abraçada.

Rajani Rehana ha dit...

Beautiful blog

ricard ha dit...

Thank you

Teo Calderón ha dit...

Nunca he conectado con las comedias francesas. No me gustan, las encuentro engoladas, pretenciosas y lo peor, generalmente poco graciosas. Esta que nos ocupa, con variaciones sobre un esquema argumental que ya hemos visto repetidamente (las reticencias egoístas e inmaduras de los hijos ante la intentona de una madre por rehacer su vida sentimental con otro hombre), peca de lo mismo y además opta por un desenlace precipitado, confuso y decepcionante.
De este comentario naturalmente quedan descartadas, por ejemplo, las honestas y maravillosas "comedias" de Eric Rohmer, y las de Truffaut. Faltaría más.
Un saludo.

ricard ha dit...

Rohmer juega en otra liga; y también Truffaut, aunque su incursión más evidente en el género ("Una chica tan decente como yo", que el otro día comentaba por aquí) no le salió muy lucida.

Yo pienso que comedias francesas las hay mejores y peores, y no me disgustó "El inocente", aunque estás en lo cierto cuando afirmas que la base argumental está muy trillada. Pero me he reído con algunas, y no puedo decir lo mismo de las aportaciones del cine norteamericano (aparte de Woody Allen y alguna gamberrada).

Por supuesto, me refiero a las comedias americanas recientes. No vamos a discutir a estas alturas sus aportaciones en los años treinta.

Saludos.