El film de Monicelli és ple de gags memorables i diàlegs extraordinaris, i, amb un elenc irrepetible (a més de Mastroianni, apareixen Vittorio Gassman, Renato Salvatori, Totó, Claudia Cardinale), ens presenta un univers en què regna la picaresca, habitat per una colla de lladregots que, tot i aprofitar-se de la bona fe de la gent per subsistir, acabaran per resultar entranyables i, fins i tot, en algun cas, esdevenir honrats membres de la classe treballadora.
No podem obviar les prestacions de dos actors no tan coneguts que eleven el nivell d'una comèdia genial: Tiberio Murgia en el paper de Ferribotte, el sicilià que té la germana tancada per vigilar el seu honor, i Carlo Pisacane, el malfactor de més edat i que, malgrat no tenir dents, es passa tota la pel·lícula menjant, fins a arribar a l'escena culminant del plat de pasta i cigrons que, a part d'un despertador, constituirà el botí exigu però saborós de l'insòlit robatori.
4 comentaris:
Básicamente coincidimos en las premisas que dieron lugar a este tipo de películas.
Ante el alejamiento, cuando no el rechazo, que el público italiano mostró en términos generales hacia las películas neorrealistas, productores y exhibidores (que necesitaban llenar las arcas) optaron por atender las preferencias de los espectadores: melodramas, peplum y comedias de raíz popular.
En el caso de la que comentamos, Mario Monicelli supo combinar la miseria con el humor y dotar de ligereza a la tragedia cotidiana, y de ahí salió esta divertida sátira que considero uno de sus mejores trabajos junto a la que rodó a continuación, LA GRAN GUERRA.
Por cierto, a RUFUFÚ le brotaron secuelas, imitaciones y remakes.
Un saludo.
La película tuvo muchísimo éxito.
No he visto (todavía) "La gran guerra".
Saludos.
Hola Ricard
Una joya irrepetible. Una película a preservar.
Saludos!
Es tan buena como la recordaba.
Saludos.
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