No té el prestigi de films com "La gran evasión" o, fins i tot, "Evasión o victoria"; i no té la consideració del clar precedent que constitueix "La gran ilusión" (1937) en la carrera del mateix Renoir. Però és un film senzill i realista que també parla de l'amistat i de les classes socials, que combina sense problemes humor i tragèdia i demostra el profund coneixement de la naturalesa humana i l'amor del realitzador cap als seus personatges, fins i tot alguns dels alemanys.
5 comentaris:
El mestre Renoir té una filmografia repleta de títols admirables, alguns (com aquest) injustament oblidats.
Una abraçada.
De cualquier manera, viniendo de quien viene, siempre resulta interesante.
Hola Ricard!
Otro de esos títulos pendientes que tengo por ver. A ver si en vacaciones le doy salida que tengo un buen puñado de películas que ya estoy tardando demasiado en ponerme con ellas. Pues es un subgnero que siempre me ha gustado.
Saludos y feliz semana!
Como bien dices, Renoir vuelve a los campos de prisioneros de guerra después de que en 1937 realizara una de sus obras maestras: "La Gran Ilusión". Sin embargo, todo es distinto tras la Segunda Guerra Mundial; hasta Renoir es diferente. Su realismo poético se ha transformado, y a la trama le queda poco del romanticismo de su película anterior.
Saludos.
Juan: Certament, un títol que mereix ser reivindicat.
Trecce: Por supuesto.
Fran: Yo tendría que ponerme con Renoir entero. Lo reconozco.
ethan: Aunque viene a ser un canto a la amistad y al heroismo, tiene un tono distante, a un paso del cinismo.
Una abraçada i gràcies pels comentaris.
Publica un comentari a l'entrada