dimecres, 22 d’agost del 2018

VACACIONES PARA IVETTE


"Vacaciones para Ivette" (1964) no és la millor pel·lícula del cinema espanyol; ni tan sols és la millor pel·lícula del seu director, José María Forqué -tampoc la pitjor-. No obstant això, en la seva recent emissió al cicle de la 2, m'ha commogut quasi tant com quan la vaig descobrir quan era adolescent. M'encanta aquesta història d'un intercanvi entre un nen espanyol i la germana d'un nen francès, qui viatjarà a Madrid per alegrar la vida d'una família tan tradicional que el pare és José Luis López Vázquez i Gracita Morales la criada. Qui estarà més content és el fill gran, un noi guapo i bon estudiant i esportista, qui mantindrà amb la franceseta una casta relació i la passejarà per les revetlles populars de l'estiu madrileny.

Una pel·lícula tòpica i càndida que volia traduir en imatges la incipient apertura del règim cap al Mercat Comú. Com sigui, està ben narrada per l'eficaç José María Forqué, la protagonista femenina (Catherine Diamant, actriu francesa que no es va prodigar gaire) era bellíssima i el nen tímid i curt de vista que viatja a París i no acaba d'encaixar amb els seus companys francesos s'assembla molt a mi mateix quan també vaig participar en un intercanvi d'aquest tipus, una experiència tan agredolça com irrepetible que va resultar fonamental en la meva adolescència.




5 comentaris:

Recomenzar ha dit...

Me gusta tu blog te vine a visitar después de haberte comentado en un blog abrazos

ricard ha dit...

Gracias por la visita, espero que no sea la última. Leí tu comentario sobre mi comentario y me pasé por tu blog, que me parece excelente, una mezcla muy equilibrada de poesía y filosofía.

Un abrazo.

Recomenzar ha dit...

jajaja
Gracias por aceptar lo que dije
Me gusta tu actitud

Cinefilia ha dit...

Vaja: jo la volia veure i vaig confiar que la penjarien al web de RTVE, però... ai! Que aquesta vegada, suposo que per algun tema de drets legals, no ho han fet. Llàstima, perquè, tot i no ser res de l'altre món, les pelis d'aquest període representen un document històric sovint interessant.

Tens idea de si ha sortit mai en DVD?

Abraçades i fins aviat!

ricard ha dit...

RECOMENZAR: Estamos abiertos a la polémica ;)

Cinefilia: Ja he vist que vas seguint fidelment el cicle de la 2 i estic d'acord amb tu: moltes d'aquestes pel·lícules tenen un interès sociològic afegit. Lamentablement, no et puc ser de més ajuda; em temo que deu ser un títol difícil de trobar.

Una abraçada a tothom.