La similitud amb el film de George Roy Hill passa per la música d'ascensor (Alex North és un músic notable, però no li prova voler imitar Burt Bacharach) i una cançoneta de Carole King, que es titula "Pocket Money" -com el títol original de la pel·lícula-, que no té la gràcia de la mítica "Raindrops Keep Falling On My Head". Potser tampoc no és casualitat que el títol en castellà, "Los indeseables", recordi l'indomable de l'altre film amb Newman i Rosenberg (*); cal advertir, en qualsevol cas, que els protagonistes són intrèpids, però no pas els més murris de la funció, car la resta de personatges, mexicans o americans, són una colla d'estafadors, que acabaran deixant el pobre cowboy amb el cul a l'aire.
En definitiva, un film sobre perdedors que fuig conscientment de qualsevol èpica i funciona relativament (**), gràcies al carisma indubtable dels actors i a una gran fotografia de László Kóvacs. I -sorpresa final- el guió ve signat per Terry Malick. Sí senyor, el gran Terrence, un any abans que es posés a dirigir ell mateix i aconseguís amb "Malas tierras" una de les obres cabdals del cinema americà.
(*) En realitat, van ser quatre els films en què Rosenberg i Newman van col·laborar: a part de les aquí esmentades, "Un hombre de hoy" (1970) i "Con el agua al cuello" (1975).
(**) Curiosament, el mateix any 1972 també es va estrenar un altre western sobre cowboys contemporanis protagonitzat per una estrella (Steve McQueen), i que tampoc no va tenir èxit: "Junior Bonner", en vam parlar breument al monogràfic sobre Sam Peckinpah.
4 comentaris:
Llamativa pareja.
Sí, se complementan bien.
Pel que he llegit, la relació darrera les càmeres entre Newman i Marvin no va ser gens fluïda. De fet, mai més van tornar a treballar junts.
Una abraçada.
L'experiment no va acabar de funcionar, però jo crec que no és per culpa dels actors, que preserven el seu carisma.
Una abraçada.
Publica un comentari a l'entrada