dilluns, 27 d’octubre del 2025

LOS DOMINGOS

Després de la sèrie "Querer" i de "Cinco lobitos", ja sabem que l'especialitat d'Alauda Ruiz de Azúa són els conflictes familiars. En el cas de "Los domingos" (2025), i al marge d'altres qüestions de diners, herències i crisis matrimonials, el problema més greu sorgeix quan la filla del germà vidu es vol fer monja, i no pas perquè els nois no li facin cas. És el que passa si portes els fills a escoles religioses. 

La tieta no és tant de missa i vol plantar cara a la situació. Però l'encert del film de Ruiz de Azúa consisteix a oferir més preguntes que respostes, i, tot i que brinda un retrat gens complaent de l'entorn familiar de la noia protagonista i que tampoc no oculta la rude austeritat de la vida als convents de clausura, sempre deixa oberta la possibilitat que la jove Ainara posseeixi una fe genuïna. 

"Los domingos", diguem-ho ja, és un film excel·lent, que aconsegueix un equilibri insòlit entre un transcendentalisme quasi dreyerià i un realisme més agnòstic i molt lúcid ja present en els anteriors treballs de la directora. 

Com calia esperar, Patricia López Arnaiz està perfecta en el paper de la tieta, però la debutant Blanca Soroa és ara mateix una ferma candidata al Goya a millor actriu-revelació.