dilluns, 10 d’octubre del 2022

EL CONTADOR DE CARTAS

A "El contador de cartas" (2021), Paul Schrader es refereix novament al conflicte d'Iraq i aborda, una vegada més, els conceptes de culpa i redempció. 

William Tell (Oscar Isaac), tot i que ha passat alguns anys a la presó, continua afectat pel sentiment de culpa derivat de la seva participació en les sessions de tortura als presoners iraquians. Incapaç de sobreposar-se, deambula sense repòs per motels intercanviables mentre es guanya la vida gràcies a la seva habilitat amb les cartes. Fins que el destí li ofereix una possibilitat de redimir-se. Però ja se sap: de bones intencions l'infern n'és ple. 

El protagonista s'assembla molt a altres personatges del director: és auster i obsessiu, de mirada impenetrable, i, com el capellà i el carterista del mestre Bresson, s'expressa amb les mans.

4 comentaris:

Trecce ha dit...

Paul Schrader ha creado una especie de universo propio y en unas cuantas de sus películas se pueden ver temas y personajes recurrentes, que es cierto que no son iguales, pero, en ocasiones, nos recuerdan a algunos que hemos visto, así que no es extraño que echando la vista atrás se hallen rastros de otros en el personaje que interpreta con solvencia Óscar Isaac.

ricard ha dit...

Profesionales en los márgenes del sistema, como el gigoló de "American Gigolo" o el camello de "Posibilidad de escape"; normalmente, con complejo de culpa.

Fran ha dit...

Hola Ricard!
La vi hace unos días y me dejo gratamente sorprendido. Todo lo que tenga que ver con el póker siempre me interesa. Ese momento cuando pasean por el parque con las luces me quede alucinando, me gusto mucho el detalle de cuando le da la mano a la chica. Eso si, el final me dejo hecho polvo.
Saludos!

ricard ha dit...

También me gustó mucho la escena que destacas.

Saludos.