dimarts, 27 de setembre del 2022

NO VA MÁS

Encara una mica de cinema francès. 

Després de dos títols tan tràgics com "El infierno" i "La ceremonia", Claude Chabrol adopta un to més alegre a "No va más" (1997), tot i que la parella d'estafadors que encarnen Isabelle Huppert i Michel Serrault tindran algun ensurt quan gosen jugar amb diners d'origen dubtós -que guarda en una maleta un financer que es creu molt espavilat (François Cluzet novament a les ordres del director)-. 

Un títol menor però solvent i simpàtic que ens condueix dels Alps suïssos al Carib (on segur que el director va trobar bons restaurants; recordem que era un gormand, tot i que no sabem si li agradava el caviar tant com al protagonista).

6 comentaris:

Trecce ha dit...

Muy entretenida.

Cinefilia ha dit...

Fins i tot en els seus títols "menors", Chabrol sempre dóna mostres de la seva genialitat.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Claude Chabrol otorga densidad, humor, incluso cierto suspense a un argumento bastante simple.

ricard ha dit...

Juan: M'agrada força el Chabrol dels noranta. en els seus inicis era tan brillant com irregular.

Una abraçada.

Pedro Rodríguez ha dit...

Junto con Jean-Pierre Melville, Claude Chabrol es uno de los directores franceses que más me gustan: Accidente sin huella, La mujer infiel, El carnicero, Al anochecer y Un asunto de mujeresson películas que han quedado grabadas en mi memoria cinéfila. "No va más" es una peli menor, más trivial pero entretenida, tiene algunas lagunas de guión, no nos creemos algunas situaciones, y el humor ácido de Chabrol pone la nota a algunos momentos de la aventura de esos ladrones aficionados que no calibran el juego peligroso en el que se han metido.

Un abrazo.

ricard ha dit...

Entre las que citas, me faltan por ver "Al anochecer" y "Un asunto de mujeres".

Un abrazo.