divendres, 19 de febrer del 2021

NOTICIAS DEL GRAN MUNDO

El tema del viatge és consubstancial a la mitologia del western. Com passa amb molts grans títols del gènere, a "Noticias del gran mundo" (2020) trobem uns personatges que, dalt dels seus carros i cavalls, avancen i alhora fugen. 

Després de la Guerra Civil americana, el capità Jefferson Kyle Kidd (excel·lent Tom Hanks) es guanya la vida llegint notícies "del gran món" que apareixen en la premsa escrita als habitants, probablement analfabets, dels pobles de mala mort del sud de la nació. En un dels seus trajectes, troba abandonada una nena blanca que van criar els indis que van matar la seva família i que la van segrestar, i se sent obligat a dur-la amb uns parents que viuen uns centenars de quilòmetres més enllà. El camí està ple de perills i el viatge cap al retrobament és alhora una fugida del passat traumàtic dels protagonistes.

L'aproximació al western de Paul Greengrass, en un estil molt més reposat que els dels seus films anteriors, és pulcra, sensible i molt ben ambientada. També una mica previsible però alguns moments ens roben el cor, des del discurs revolucionari que valentament pronuncia el nostre heroi en un poble fet a la mida del seu amo i senyor, fins a un final no per esperat menys entranyable.

4 comentaris:

David ha dit...

La vi ayer. Pues sí. El momento del "discurso" está bien y el final es bonito.emotivo (aunque previsible). La peli se ve con agrado. No es una maravilla, pero está bien. Y ya. Para mí (esto ya va por gustos), aparte de que los actores están muy bien, es un plus que sea un western, porque es uno de mis géneros favoritos (si no el que más; ojo, si la peli es aburrida, no la salva que sea un western).
PD: Me molesta un poco ese rollo "políticamente correcto" de que si sacamos a los indios (aunque intuimos la escabechina que hicieron en la cabaña y lo corrobora la tía de la niña)...sean "bueno" (lo del regalo del caballo)... En ese sentido prefiero con mucho más un western como "La venganza de Ulzana" y cómo te saca a los indios, que le pega unas cuantas vueltas a este.
Buen fin de semana!

ricard ha dit...

Si mal no recuerdo, los indios de "La venganza de Ulzana" son bastante bestias.

Saludos.

Fran ha dit...

Hola Ricard!
Me ha parecido muy acertada tu reseña. Lo de Hanks siempre es una garantía, la verdad no recuerdo una peli suya que me disgustase, que si, que seguro que las hay flojas... "Pulcra, sensible y muy bien ambientada", lo has resumido de manera perfecta.
Por cierto, al hilo de lo que plantea David y que me ha parecido interesante lo que plantea, ¿no crees que hoy se deben de estar rechazando guiones varios por asuntos que pueden provocar revuelo en las redes? Aquí desde luego ha sabido moverse en un terrero ciertamente complicado.
Saludos!

ricard ha dit...

No me cabe ninguna duda de que la censura de lo políticamente correcto está dando al traste con montones de historias interesantes. Lo peor es que nunca tendremos debida constancia de ello.

Saludos.