diumenge, 21 de febrer de 2021

CÍRCULO ROJO

Retrobem Delon a "Círculo rojo", dirigida el 1970 per Jean-Pierre Melville, però menys protagonista que en el seu paper, també per a Melville, a "El silencio de un hombre", ja que ara es tracta d'una trama coral que explica les relacions entre tres atracadors (Delon, Gian Maria Volontè i un esplèndid Yves Montand en el paper d'un ex-policia gran tirador però també alcohòlic) i el comissari que els segueix el rastre, interpretat per Bourvil. 

Com és habitual en els treballs del realitzador, els personatges no parlen gaire i són, essencialment, homes d'acció. El tirador interpretat per Montand supera la seva addicció quan li demanen que participi en l'atracament; fins i tot, en el moment decisiu, opta per prescindir del trípode i confiar en el seu pols. Els delinqüents s'ajuden en situacions difícils i es guien sempre per un codi d'honor que sembla donar sentit a les seves vides, poc afortunades; en canvi, els policies són mesquins i menteixen per aconseguir els seus propòsits; el comissari no sembla tenir gaires amics tret dels gats amb qui comparteix el seu trist apartament. 

Impressionants les escenes de l'assalt a la joieria o del personatge de Montand afectat pel delirium tremens.

4 comentaris:

Fran ha dit...

Hola Ricard!
Tenían algo estas películas que las diferenciaban del resto. Delon tenia por lo general cierta economía gestual, pero desde luego era un magnifico actor.
Saludos!

Cinefilia ha dit...

Hi ha quelcom zen en aquestes escenes tan llargues sense diàleg. Directors com Kaurismäki o els Dardenne es confessen admiradors de la pel·lícula.

Una abraçada.

Trecce ha dit...

Magníficos intérpretes.

ricard ha dit...

Fran: Esa economía gestual le iba muy bien al personaje. Seguramente, su manera de actuar, con esa mirada lánguida, era muy apreciada por Melville.

Juan: Si, tenen un ritme especial.

Trecce: Sin duda.

Una abraçada i gràcies pels comentaris.