S'ambienta a Alemanya, els darrers dies de la Segona Guerra Mundial, i aquest context històric dramàtic i violent per se, ple de gent desesperada, que ja ha servit d'escenari a notables films bèl·lics ("Corazones de acero", per exemple), acull un western en què uns Waffen-SS assalten un poblet buscant el tresor ocult d'un jueu mentre un soldat íntegre i una pagesa s'hi enfronten per raons més nobles.
La violència és l'argument d'un film salvatge però divertit, que conté moments tan brillants i surrealistes com el petó mortal entre la noia i el coronel nazi, i que certifica que els alemanys ja poden mirar al seu passat des d'una distància irònica que no exclou la constatació que el nazisme no va ser cosa de quatre grillats, tot i la presència d'un ari rebel decidit a impartir justícia.
3 comentaris:
En Alemania aún tiene muchas cuentas que ajustar ellos mismos sobre su propio pasado.
Hola Ricard!
Estaba ahora mismo viendo el trailer y desde luego que si, la presencia e influencia de Tarantino es mas que evidente como bien has comentado.
Me ha parecido muy acertada esa reflexión final sobre como los alemanes encaran en pantalla esa terrible etapa de su historia.
Saludos y buen finde!
Si he de ser sincero, no tengo la más remota idea de como los alemanes afrontan su pasado, pero la existencia de esta película parece un buen síntoma. De la misma manera que películas como "La vaquilla", de Berlanga, o "Balada triste de trompeta", de De la Iglesia, han hecho tanto o más por la superación del trauma de la Guerra Civil que otras películas más graves, a mi modo de ver.
Contrariamente, se podría objetar que la banalización del fascismo y de la violencia resulta casi sospechosa en un tiempo en que la ultraderecha se impone en todas partes con el mayor descaro.
Saludos y gracias por comentar.
Publica un comentari a l'entrada