dijous, 27 de gener del 2022

CUANDO EL DESTINO NOS ALCANCE

Dirigida per Richard Fleischer el 1973, "Cuando el destino nos alcance" situa la seva acció el 2022. 

No estem tan fotuts com en la pel·lícula però és prou curiós que en una producció de fa cinquanta anys es parli obertament del canvi climàtic i de l'efecte hivernacle. 

Nova York és una ciutat superpoblada de 40 milions d'habitants, només la meitat dels quals tenen una feina. Alimentar la gent, encara que sigui amb galetes de plàstic o qui sap si alguna cosa pitjor, resulta tot un problema. Tret dels més rics, que tenen aire condicionat, menjar de veritat i pisos que inclouen noies de bon veure entre el seu mobiliari, tothom passa calor; el policia interpretat per Charlton Heston duu un mocador al coll per anar-se eixugant la suor mentre investiga l'assassinat d'un milionari relacionat amb la corporació que fabrica el Soylent Green del títol original, les galetes verdes que presumptament extrauen de les algues marines. 

Com "Blade Runner", "Cuando el destino nos alcance" és una distopia de ciència-ficció vestida de thriller. L'impactant desenllaç no desmereix d'alguns moments icònics, com el de la mort programada del vell amic del protagonista (Edward G. Robinson) mentre assisteix a projeccions d'un món desaparegut ple de meravelles amb música clàssica de fons.

10 comentaris:

Fran ha dit...

Que tal Ricard!
Vaya, pues no recordaba esa coincidencia con el año. Hace mucho que no la veo. No se como debió de sentar en su estreno, estas propuestas siempre son curiosas.
Saludos!

ricard ha dit...

Yo tampoco recordaba que fuese el 2022, me sorprendió cuando la revisé.

Es un título de culto, no creo que tuviese mucha repercusión en su estreno, aunque recuerdo que mi hermano mayor la vio en el cine y me contó el final.

Saludos.

Cinefilia ha dit...

De fet, la mort del personatge interpretat per Edward G. Robinson és, al mateix temps, l'última aparició cinematográfica del veterà actor.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Ben cert.

Una abraçada.

Trecce ha dit...

La ciencia ficción tenía esto, que muchas veces, predijo el mundo que estaba por llegar.

ricard ha dit...

Yo espero que no lleguemos a lo que cuenta la película.

ethan ha dit...

La película es muy buena, para mí más allá de la típica cinta de culto. El tema es de una actualidad que asusta, y el largometraje no puede ser más oscuro, en todos los sentidos. Si no recuerdo mal, es la adaptación de una novela tipo Ray Bradbury.
Saludos!

ricard ha dit...

Se inspira en una novela del especialista del género Harry Harrison.

Saludos.

El Demiurgo de Hurlingham ha dit...

No es la primera vez que alguien se adelante a la realidad.

Thiller y ciencia ficción, una combinación que me gusta.

ricard ha dit...

Demiurgo: El otro día estuve revisando "Blade Runner" y todavía me sorprende lo extraordinariamente buena que es.