dissabte, 15 de maig de 2021

EL AFICIONADO

Abans de ser mundialment conegut gràcies a l'èxit del seu "Decálogo" i de la trilogia dels colors, Krzysztof Kieslowski ja havia signat algun títol francament interessant, com ho és "El aficionado", del 1979, una pel·lícula d'aparença innocent com les que filma en 8 mil·límetres el seu humil protagonista i que acaba resultant no només una crítica dels problemes de la Polònia de l'època sinó una reflexió tan lúcida com entusiasta sobre la responsabilitat social dels cineastes i, per extensió, dels artistes i de la seva mirada personal. La petita història del conductor del cotxe de morts que vol que el filmin i que el vegi la seva mare ja val per tota la resta i exemplifica la gran virtut del film: ser profund de la manera més senzilla imaginable.

6 comentaris:

Cinefilia ha dit...

Un del meus títols preferits de Kieślowski. El també cineasta Krzysztof Zanussi s'interpreta a sí mateix en un breu paper.

Una abraçada.

Trecce ha dit...

Aún más meritoria, hacer arte de lo sencillo, no está alcance de cualquiera.

Pedro Rodríguez ha dit...

"No matarás" (1988) sigue siendo la película que más me gusta de Krzysztof Kieślowski. Recuerdo que vi un ciclo del director polaco cuando vivía en Barcelona y recuerdo vagamente "El aficionado", que por su temática, la obsesión por filmar, me recordaba a la obra maestra de Michael Powell "El fotógrafo del pánico", aunque la película de Kieślowski es mucho más simbólica porque de lo que nos habla es del desarrollo y evolución del cine y cómo influye en nuestras vidas.

Un abrazo.

ricard ha dit...

Juan: Sí, i no tan breu.

Trecce: Es lo que distingue a los grandes creadores.

Pedro: Además, me recordó a mi etapa juvenil de cineasta amateur, esa obsesión por filmar cualquier cosa que se ponía por delante. Paradójicamente, creo haber perdido ese interés precisamente ahora que con un móvil puedes filmar lo que se te antoje sin coste alguno.

Una abraçada i gràcies pels comentaris.

ethan ha dit...

Muy bueno Kieslowski, su colección de los mandamientos y la de los colores son estupendas. Esta cinta está a la altura.
Saludos.

ricard ha dit...

Sin duda.

Saludos.