diumenge, 30 de novembre del 2025

ENCONTRÉ AL DIABLO

El juny del 2012 vaig dedicar un post a la trilogia de la venjança del coreà Park Chan-wook, expressant les meves reserves sobre els excessos en aquest gènere de pel·lícules. 

Choi Min-sik, actor protagonista d'"Oldboy", és un psicòpata salvatge i terrorífic en un film, també coreà, del 2010, dirigit per Kim Jee-woon, que, precisament per la seva violència explícita i alguns detalls escatològics, ha esdevingut de culte. 

La (molt relativa) particularitat argumental resideix en el fet que el detectiu que persegueix el criminal després que aquest li hagi matat i esquarterat la nòvia decideix prendre-s'ho amb calma, i acaba convertit en una nèmesi molt perillosa. 

La part final es revela incapaç de superar el festival gore que obre el film i que continua fins a l'aparició d'un altre dolent -caníbal- que morirà a l'hospital quan el policia li faciliti les rialles desconjuntant-li la mandíbula. És la paradoxa d'un títol que troba la seva raó de ser en una violència que, quan tot es descontrola, sembla voler denunciar.

4 comentaris:

Trecce ha dit...

En la línea del coreano.

ricard ha dit...

Sí, creo que es su especialidad.

Pedro Rodríguez ha dit...

"Encontré al diablo" lleva el tema de la violencia hasta sus últimas consecuencias. A través de una violencia cruda, la película cuestiona la frontera entre víctima y verdugo, mostrando como el deseo de castigo absoluto termina deshumanizando a ambos. Destaca las interpretaciones de los dos protagonistas, pero también una puesta en escena fría y estilizada. La película deriva en una reflexión amarga sobre el mal y el precio moral de enfrentarse a a él y sus dominios. Aunque es una buena y entretenida película, yo te recomendaría que le dieras una oportunidad a "The chaser" (Na Hong-jin, 2008), un thriller para mí superior a éste.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Pues tomo nota, muchas gracias.

Una abraçada.