dissabte, 11 d’octubre del 2025

TERROR EN LA ÓPERA

Per a "Terror en la ópera" (1987), Dario Argento compta novament amb una jove protagonista, ara l'espanyola Cristina Marsillach, i, com el títol indica, situa l'acció en un teatre de l'òpera, on representen "Macbeth", de Verdi. 

L'argument, per raons òbvies, recorda El fantasma de l'òpera, i la realització, també molt coherentment, és decididament operística, amb moviments de càmera espectaculars, i molta música, de Verdi a Brian Eno. Notable en conjunt, tret potser d'un final no gaire inspirat que transcorre als Alps (que potser enyorava els paisatges de "Phenomena"?).

1 comentari:

Pedro Rodríguez ha dit...

Sí bien no está entre sus películas más celebradas, Darío Argento convierte Terror en la ópera en un festín visual y sonoro del giallo más estilizado. Con su habitual mezcla de violencia exquisitamente coreografiada, atmósfera barroca y una banda sonora que altera ópera con heavy metal, el director italiano convierte la ópera en un escenario de pesadilla y terror. No está entre sus obras más equilibradas, pero sí entre las más perversamente bellas.

Una abraçada.