Com és habitual en els films de catàstrofes, hi ha un repartiment coral. No hi ha un protagonista clar, tot i que podem distingir entre els herois i aquells que es comporten com imbècils (la majoria). Alguns personatges, com els que volten a Las Vegas, no tenen gaire entitat. El film millora en les escenes a Washington, amb un Jack Nicholson (qui té un doble paper) perfecte com a president dels Estats Units, envoltat de militars feixistes (el personatge de Rod Steiger), científics circumspectes (Pierce Brosnan) o caps de premsa lúbrics, com el personatge de Martin Short, protagonista d'un dels millors moments quan lliga amb un extraterrestre disfressat de dona atractiva (Lisa Marie, que feia de Vampira a "Ed Wood"); també a Washington trobem un dels gags més bèsties: quan el platet volador tomba l'obelisc sobre una colla de boy-scouts.
La història d'amor entre el científic i la periodista (Sarah Jessica Parker), sobretot després que els marcians hagin manipulat els seus cossos, esdevé un gag surrealista i, en definitiva, tan enginyós com el final en què els personatges més aparentment pacífics i febles (el noi interpretat per Lukas Haas i la seva àvia) descobreixen com acabar amb els extraterrestres gràcies a una cançó country.
I és que la música, com passava a "Bitelchús", propicia moments memorables: la interpretació de l'himne dels Estats Units vora les ruïnes del Capitoli a càrrec d'uns mariachis o quan Tom Jones canta "It's Not Unusual", primer a Las Vegas, finalment en un món renascut de les cendres, entre ocells i cérvols.
5 comentaris:
Una película magnífica que he recomendado ver, con momentos memorables. Como los muy jóvenes gamers aprovechando la experiencia en videojuegos para liquidar marcianos.
Es clave el papel de Lisa Marie.
Entre los imbeciles se puede apreciar el interpretado por Jack Black.
Esos cromos han inspirado a reconocidos dibujantes, como Quique Alcatena.
Saludos.
Muy divertida.
Demiurgo: Un chico introvertido y su abuela salvan al mundo de los marcianos. Y, como bien señalas, dos chavales hacen más por proteger al presidente que toda su guardia personal.
He visto los dibujos de Quique Alcatena. Magníficos.
Trecce: Y llena de detalles graciosos que se pueden recuperar en un segundo o tercer visionado.
Saludos y gracias por comentar.
Esta película arranca con una escena tan inesperada como espeluznante y surrealista: una estampida de vacas con las cornamentas incendiadas. Sin embargo, superado el pasmo, todo lo que viene a continuación es una salvaje, subversiva y desternillante parodia de las cintas de ciencia-ficción que hacía Hollywood en los años cincuenta como metáforas anticomunistas que imponía la guerra fría. Es a la vez una inmisericorde caricatura de la idiosincrasia del pueblo norteamericano y por extensión, del ser humano en general. En fin, que la autocrítica nunca está mal y mejor aún si también pretende (y consigue) divertirnos mientras nos bajan los pantalones en público.
Nota: la actriz que incorpora a la abuela del personaje de Lukas Haas es la legendaria Sylvia Sidney (LAS CALLES DE LA CIUDAD, FURIA, SOLO SE VIVE UNA VEZ).
Un saludo.
Sylvia Sidney: Otro nombre importante para añadir a un reparto muy estelar. Gracias por la aportación.
Saludos.
Publica un comentari a l'entrada