És eficaç i és llest però trobarà molts obstacles en un camí que endevinem només pot conduir al desastre: un antic amor, uns socis perillosos i uns policies capaços de qualsevol treta per aconseguir una confessió. A Gustave no se li posa cap pedra al fetge per haver de matar algú, però es torna boig quan el fan passar per delator perquè, com a bon personatge melvillià, ell té un codi d'honor, només faltaria. Si més no, el comissari que interpreta Paul Meurisse demostra que és el millor en la seva feina perquè comprèn els delinqüents; els engarjola però els respecta.
6 comentaris:
Puro noir.
Y puro "polar".
Uno de los noir de Melville más duros e inmisericordes a través de una narrativa seca y de una gran precisión (fue la última vez que utilizó el blanco y negro). Aquí ya está definida esa característica de su cine por la que sus personajes, tipos marcados por el fatalismo, se apoyan en códigos de conducta impregnados de una determinada ética (inquebrantable lealtad entre ellos) que guía sus acciones aunque pertenezcan a ese oscuro submundo criminal. Por destacar algo en una película tan destacable, me referiré al trabajo de un impresionante Lino Ventura cuya potencia en pantalla logra dibujar un personaje memorable.
Hola Ricard!
Esta es una de esas películas irrepetibles. Una delicia en impecable blanco y negro.
Saludos!
Muy buena, se adivina el final, pero es una cinta estupenda, con Lino Ventura en su salsa, mejor dicho en la salsa de Melville.
Saludos.
Teo: Lino Ventura, un imprescindible del cine negro francés.
Fran: Sin duda.
ethan: El fatalismo es consustancial al cine de Melville.
Saludos.
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