divendres, 15 d’abril del 2022

UN TRANVÍA LLAMADO DESEO

La més famosa adaptació de Tennessee Williams, dirigida per Elia Kazan el 1951, té una estranya virtut: sense obviar en cap moment el seu origen teatral, esdevé un títol de culte essencialment cinematogràfic, ple d'icones que van de la samarreta suada de Marlon Brando a la mirada esquiva d'una fràgil i desequilibrada Vivien Leigh; l'actriu, que patia trastorn bipolar, es confon amb el personatge, la mítica Blanche Dubois, dama del Sud vinguda a menys que intenta aparentar respectabilitat i oculta una nimfomania i addicció a l'alcohol probablement originades en un passat traumàtic; al solitari Mitch (Karl Malden) quasi l'ensarrona, però la seva impostura no enganyarà el seu cunyat (Brando), violent i masclista però molt guapo, i possiblement el més assenyat de la funció.

5 comentaris:

Trecce ha dit...

Sustentada en un texto brillante y en unas espléndidas actuaciones, no sólo de los dos protagonistas (que también), sino de los secundarios en que se apoyan, Kim Hunter y Karl Malden se llevaron el Oscar por sus interpretaciones, creo que merecidamente.
Un gran trabajo en general, que en su momento despertó admiración y repulsa casi a partes iguales y que, en cualquier caso, no deja indiferente al espectador.

Cinefilia ha dit...

Un clàssic ple de moments icònics de la història del cinema.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Trecce: Creo que había diálogos censurados para la versión española.

Juan: Com quan Brando, xop i amb la samarreta esquinçada, crida desesperadament el nom de la seva esposa Stella.

Una abraçada.

Pedro Rodríguez ha dit...

Una película de emociones desatadas que sirvió para dar prestigio al "Método" y sentó las bases del gusto de Elia Kazan por la introspección psicológica.

Un abrazo.

ricard ha dit...

Así es.

Un abrazo.