divendres, 15 de març del 2024

ASÍ COMO ERES

Un arquitecte (Marcello Mastroianni) viatja per negocis a Florència, ciutat on va viure de jove, i allà coneix i intima amb una noia guapíssima (Nastassja Kinski), que podria ser la seva filla; no només per edat sinó també en sentit literal, ja que, com li revela un simpàtic amic (Francisco Rabal), la mare era una antiga amant del protagonista. Ja és mala sort, perquè Florència no és precisament un poblet. 

"Así como eres" (Alberto Lattuada, 1978), curiosa coproducció entre Itàlia i Espanya, no és exactament una bona pel·lícula. Però aconsegueix transmetre certa malenconia i conté més d'un al·licient: la magnífica interpretació que fa Mastroanni de l'home madur desorientat, la també excel·lent fotografia de José Luis Alcaine o la banda sonora de Morricone i, per damunt de tot, la bellesa de la jove Kinski en el seu zenit. Encara no havia treballat amb Polanski, Coppola o Wenders i es passa mitja pel·lícula en pilotes; ho exigia el guió? Sí i no. Lattuada es mostra pudorós amb les escenes d'amor, se li nota l'edat en la manera de mostrar una joventut desprejudiciada (com tots els seus amics, la noia és una aprenent de hippy que es comporta com una nena petita), però, alhora, insisteix en detalls provocadors, més enllà de la qüestió de l'incest: la censura no va prohibir el moment en què ella li ofereix a l'amant el seu pipí, però (com revela la versió original) sí que va ometre una referència del personatge de Rabal al jovenet que va estimar (homosexuals no, gràcies?).

4 comentaris:

Trecce ha dit...

En efecto, a Kinski no se la ve muy preocupada que digamos por cubrir su cuerpo.

ricard ha dit...

Eran los años del "destape", no lo olvidemos.

Pedro Rodríguez ha dit...

Creo que Nastassja Kinski tenía 17 años en esta película. Entonces a nadie le importaba, para esa época yo ya había visto películas polémicas como "No nos libres del mal", "La pequeña" y un poco más adelante la hoy proscrita "Maladolescenza". Pero es una cinta que ha envejecido mal, un sueño húmedo de Lattuada. Ya entonces me pareció bastante sosa, y los papeles de Rabal, Randall y Caffarel, intrascendentes.

Un abrazo.

ricard ha dit...

La aportación española no es lo más destacable, a excepción quizás de la fotografía de Alcaine.

Un abrazo.