divendres, 9 de març del 2018

EL HILO INVISIBLE


El sempre imprevisible Paul Thomas Anderson ens condueix en el seu darrer treball al Londres dels anys cinquanta. "El hilo invisible" és un film tan elegant i conscienciós com els vestits que confecciona de manera artesanal el modista Reynolds Woodcock (interpretat pel genial Daniel Day-Lewis en la seva segona col·laboració amb el director) i que vesteixen l'aristocràcia i la reialesa europees. Novament, Anderson retrata un univers prohibit als no iniciats, en aquest cas el món de l'alta costura, un univers estrany amb les seves pròpies regles condemnat a desaparèixer arrossegat per una onada de mediocritat (com vèiem a "Boogie Nights" que va passar amb el cinema pornogràfic dels setanta amb l'arribada del vídeo domèstic).

Però "El hilo invisible" és, sobretot, una història d'amor. Atípica, en la mesura que es fa difícil entendre que algú pugui estimar un individu tan envanit i tan presoner de les seves manies i traumes edípics com ho és el protagonista; i més atípica encara pel que fa a la reacció de la seva amant, que no es resignarà a decorar els racons de la mansió victoriana del modista, com si fos un dels seus maniquins, i reaccionarà amb mètodes tan expeditius com eficaços.

2 comentaris:

David ha dit...

Bueno, no sé si historia de amor atípica o amor mal entendido.
A mí había momentos que los personajes me sacaban de quicio. Y el momento en que deciden quitarle el vestido a la clienta que lo había comprado. Menudo par de... me callo.
Y bueno, me gusta más el modo en que resolvió Truffaut el momento envenenamiento-aceptación en La sirena del Mississippi.
Y joder! Métodos expeditivos como eficaces. Sí. Eso le dije yo a mi mujer. Nada...cuando tengamos una discusión. Setitas envenadas para desayunar y todo arreglado. En fin...

ricard ha dit...

Setas envenenadas, no sé; pero reconozco que cuando he estado enfermo, como con gripe o así, me he sentido más necesitado de cariño y tal vez por ello más afectuoso con mis seres queridos. Cuando estoy sano, soy bastante obsesivo y un poco autista. En ese sentido, puedo identificarme con la historia.

Por otro lado, no digo que comparta la decisión de quitarle el vestido a la clienta pero resulta coherente con el carácter de los personajes.

La película de Truffaut era muy romántica; me gustaría recuperarla porque hace ya muchos años que la vi.

Un abrazo.

P.S. Y si alguna vez decidís probar el remedio de las setas, mucho cuidado con la dosis.