divendres, 31 de desembre del 2021

NO MIRES ARRIBA

"No mires arriba", darrer treball d'Adam McKay, és una sàtira apocalíptica més o menys en la línia de "¿Teléfono rojo? Volamos hacia Moscú". 

Dos astrònoms, interpretats per Leonardo DiCaprio i Jennifer Lawrence (al capdavant d'un repartiment de luxe), descobreixen un meteorit de quasi deu quilòmetres de diàmetre que viatja cap a la Terra. La destrucció està assegurada però ningú no hi fa gran cosa: els polítics estan més interessats en els escàndols i les enquestes; les televisions prefereixen informar sobre la ruptura sentimental d'una cantant que s'assembla a Ariana Grande; i la gent desconfia dels científics. 

Es tracta d'un film molt divertit amb personatges impagables, menció d'honor per al sòsia de Steve Jobs que interpreta admirablement Mark Rylance. No obstant això, es fa difícil creure que la gent d'aquest planeta en perill pugui ser tan imbècil; i els qui defensen la llibertat i "no mirar amunt" o que directament neguen l'existència del cometa? És com aplaudir Ayuso i Trump, creure's les seves fake news, o negar coses tan evidents com que la Terra és rodona o que la vacuna per a la covid evita morts. No hi pot haver gent així! 

O sí?

7 comentaris:

Trecce ha dit...

Creo que, por desgracia, la respuesta es clara.

El Demiurgo de Hurlingham ha dit...

Eso. Que imaginación que tiene la gente del cine. Como si pudieran haber anti vacunas en tiempos de pandemia.

Me gusta de llevar a la comedia un tema que ha aparecido en otras películas.

Menciono que actúa Clara Kovacic, que suele ser mencionada como la Scream Queen argentina.

Que tengas un buen año nuevo. Saludos.

ricard ha dit...

Trecce: Ya me disculparán los antivacunas (yo conozco a más de uno) pero últimamente se lleva mucho negar lo evidente, en todos los ámbitos.

Demiurgo: Era difícil no tratar el asunto como una comedia negra y la sátira se revela un género idóneo para denunciar el estado de las cosas, como McKay pretende; la caída del meteorito es una excusa argumental pero resulta más inquietante como metáfora de nuestra actitud ante el cambio climático.

Gracias por la aportación, creo que Clara Kovacic hace de croata en el film.

¡Feliz año nuevo!

Fran ha dit...

Que tal Ricard!
¿Tu crees que a Steven Seagal le habrá hecho gracia el detalle de la foto con la presidenta?...
A mi la película me ha parecido estupenda y muy acorde con los tiempos que corren. Es una colleja en toda regla, la critica USA la ha recibido bastante dividida. Lo asombroso es que se hacen lecturas de todo tipo, cada cual la interpreta a su manera, he leído de todo, película comunista, alegato contra los medios y como nos engañan, cínica (por aquello de que sus interpretes cobran cifras millonarias, etc, etc...
Lo que no gusta es que nos quiten los colores.
Saludos!

ricard ha dit...

Ha recibido muchos palos de la crítica, y no únicamente americana. A mí me parece una buena película, con algún chiste fácil pero en general divertida y, sobre todo, muy acertada en su crítica del momento que vivimos.

Saludos.

TRoyaNa ha dit...

Ricard,
m´ha paregut una proposta comercial i al mateix temps,crítica i necesaria.
Amb un llenguatje fàcil accesible a tot tipus de públic, amaga una contundent caricatura d´una societat indolent i superficial, obsesionada amb l´evasió i l´entreteniment, molt lluny dels perills reals i les amenazes que afonta el planeta al moment actual.
Un abraç

ricard ha dit...

Totalment d'acord amb el teu perfecte resum.

Una abraçada.