Doncs, efectivament, Glazer salva un invent tan arriscat a força d'elegància, d'unes interpretacions notables (repartiment d'alt nivell en què, a part de la Kidman, apareixen Danny Huston, Lauren Bacall, Anne Heche, Peter Stormare o Arliss Howard -per cert, impecable en el paper de Louis B. Mayer al "Mank" de David Fincher-) i d'una banda sonora esplèndida a càrrec d'Alexandre Desplat. El director demostra que no li fa por vestir una història fantàstica amb el tempo i els colors d'un melodrama i que pot vèncer M. Night Shyamalan en el seu terreny, tot i que la inspiració d'alguns moments del film sembla remetre a Kubrick (el conserge de l'immoble llançant una pilota contra la paret, com ho feia Jack Nicholson a "El resplandor"; la batussa entre un adult i un nen durant un concert de música clàssica, com a "Barry Lyndon"). Tampoc no podem obviar la col·laboració en el guió del veterà Jean-Claude Carriére, a qui potser també devem que una proposta amb un punt de partida tan insòlit arribi a bon port (o, si més no, que tingui un final plausible).
dimarts, 8 de desembre del 2020
REENCARNACIÓN
Després de veure "Under the Skin" i de llegir la ressenya de l'amic indéfilo, em sentia quasi obligat a recuperar l'anterior treball de Jonathan Glazer, que data del 2004 (no es pot dir que sigui un realitzador prolífic), que havia començat a veure en alguna ocasió però no sé ben bé perquè havia deixat a mitges, i que tampoc no m'atreia perquè la història d'una dona (Nicole Kidman) que coneix un nen que recorda Miquel Montoro i que afirma ser la reencarnació del seu marit mort deu anys abans semblava una mica delirant.
Etiquetes:
JONATHAN GLAZER,
REENCARNACIÓN
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
4 comentaris:
Que tal Ricard!
Tu reseña me ha despertado la curiosidad y Kidman con ese vestido me ha parecido absolutamente deliciosa. Anotada queda.
Saludos!
Kidman sale muy guapa.
Saludos.
Bueno, ante todo gracias por la mención...
Es una película que he vuelto a ver alguna que otra vez y que va ganando con el tiempo, porque sigue manteniendo esa idea suicida de partida y no ha sido igualadad por propuestas similares. Glazer ha logrado un estatus envidiable con una filmografía escueta y un pasado clipero, que a otro con menos talento ya se lo habría llevado por delante. Es, ya digo, una película difícil de defender y que la mayoría ha denostado por lo descabellado de su argumento, pero dentro de unos años vendrán a reivindicarla y todos hablarán de "aquella maravilla con Nicole Kidman", aunque es mucho más que eso, por supuesto...
Un saludo.
Gracias a ti por tus brillantes reseñas y por tu blog, que debe ser el más prolífico y veterano de la blogosfera cinéfila. Por supuesto, es un título a reivindicar.
Saludos.
Publica un comentari a l'entrada