divendres, 13 d’abril del 2012

CONCURS # 1: LA SOLUCIÓ

Bé, reconec que el repte era difícil: trobar la relació entre "The artist", de Michel Hazanavicius, i un clàssic de la ciència-ficció.

Hem sabut ja que el clàssic era "Blade Runner" (Marta: la pista de la mirada...; l'ull que és el meu avatar és el que apareix en l'inici del film).

Després hem sabut que el nexe d'unió porta el nom d'un escriptor també de ciència-ficció, i que no és Philip K. Dick sinó Ray Bradbury (l'autor de "Fahrenheit 451, molt bé, David!).

Però no era Ray, sinó Lewis Bradbury (desconec si són família), el milionari promotor d'un edifici de Los Angeles que l'arquitecte George Wyman va dissenyar l'any 1893 amb un concepte de la il·luminació interior revolucionari a l'època. Les escales i ascensors constitueixen un conjunt de gran bellesa que es conserva perfectament bé en l'actualitat, ja que "The Bradbury" ha esdevingut un emblema de la ciutat.

L'edifici en l'actualitat:



La bellesa intemporal de les escales del "Bradbury" -i probablement la coincidència del cognom- va ser molt ben aprofitada per Ridley Scott a "Blade Runner", i va convertir l'edifici, tan barroc i eclèctic con la majoria de construccions que apareixen en el film, en la residència de l'empleat de la Tyrrell Corporation J.F. Sebastian, després refugi dels replicants i escenari de la vibrant seqüència final.


Doncs bé, aquestes escales apareixen novament a "The artist", en una de les escenes més belles del film:


Aquest era el misteri.

No hi ha guanyadors, però l'important era concursar, de manera que hi haurà premi per a tots els qui han participat amb els seus comentaris, per rigorós ordre cronològic perquè ningú no s'enfadi:

David Amorós.


Marta.


Javier Simpson.


Bargalloneta.


Enhorabona a tots! (Espero haver-vos endevinat el gust).

5 comentaris:

Marta ha dit...

No l'hagués encertat mai, ja t'ho dic! Tot i conèixer Blade Runner i Ray Bradbury... Però és un vincle molt curiós!

Moltes gràcies pel premi que m'ha tocat, m'encanta he he!

ricard ha dit...

Sí, em va semblar una curiositat divertida.

En Clooney és una aposta segura, ha ha!

Sandra Mantas ha dit...

Doncs era molt complicat. De professional. HA estat molt didactic. Una abraçada.

Jordicine ha dit...

ET felicito, RICARD. No he participat en el concurs perquè no en tenia ni idea. I, pel que veig, no ho hauria sabut ni que hagués estat pensant mil anys. Una abraçada.

ricard ha dit...

Em veig obligat a aclarir que jo tampoc no vaig saber-ho en veure "The artist" sinó que ho vaig llegir després en algun lloc i em va semblar una curiositat simpàtica que he volgut exposar en forma d'endevinalla. La propera serà més fàcil, ho prometo. Gràcies, David i Jordi, una abraçada.