dissabte, 9 d’agost del 2014

STOCKHOLM


"Stockholm" (2013), òpera prima de Rodrigo Sorogoyen, és una seriosa advertència als qui freqüenten las aventures amoroses d'una sola nit. L'argument, amb relativa sorpresa final, seria més indicat per a un curtmetratge, però cal reconèixer que els diàlegs estan acuradament escrits, que Aura Garrido és una actriu molt prometedora i que la realització de Sorogoyen és inusualment elegant: només cal esmentar la lenta panoràmica quan els protagonistes estan asseguts a l'escala, o la sàvia utilització de la fotografia digital (del quasi debutant Alejandro de Pablo), que ens condueix dels colors terrosos de la nit al blanc densíssim del dia després.

2 comentaris:

Pedro Rodríguez ha dit...

Recuerdo que esta película te la recomendé el pasado año porque para mí fue de lo mejor del cine español, superior a "La Herida" y "Caníbal". En fin, hiriente radiografía sobre el carácter depredador y embaucador del hombre y la instantánea degradación de las relaciones de pareja.

Un abrazo

ricard ha dit...

Recuerdo tu recomendación y fue determinante para que viese la película que, como digo en el post, me gustó pero más bien a nivel estilístico; aunque podría decir lo mismo de "Caníbal". El personaje masculino es sin duda un depredador pero me parece que hoy en día las chicas también van muy lanzadas. Un abrazo.