dissabte, 10 d’agost del 2013

LA MANO


"La mano", dirigida per Oliver Stone el 1981, quan es dedicava sobretot a fer guions ("El expreso de medianoche", "Conan, el Bárbaro", "El precio del poder", "Manhattan Sur"), és una sèrie B de terror sobre un dibuixant de còmics (Michael Caine) que primer perd la mà en un accident i després l'oremus. Resolta amb certa imperícia i amb un final sorpresa absurd, sembla concebuda únicament per aprofitar l'èxit de "Vestida para matar" i les prestacions de Caine en un altre paper de professional lliberal amb problemes de doble personalitat; no obstant això, preserva un aire clàssic tant en la posada en escena com en la proposta argumental que li atorguen certa singularitat en una època que el gènere ja havia evolucionat cap a les trames d'horror adolescent amb molta sang i fetge.

2 comentaris:

miquel zueras ha dit...

Ostres! Aquesta pel.licula no la coneixia! D´Oliver Stone, amb el Caine i una mena de "Las manos de Orlac" amb dibuixant de còmics. Ara mateix corro a baixar-la. Gràcies per ferme-la coneixer.
Borgo.

ricard ha dit...

Doncs ho celebro, ja que aquesta és la principal raó de ser del bloc, recordar o descobrir títols amb cert interès o, com a mínim, curiosos. La semblança amb "Las manos de Orlac" resulta, ara que ho dius, força evident. A mí em va recordar un còmic amb una mà assassina que va per lliure, que vaig llegir de petit, crec que en una d'aquelles col·leccions de "Dossier Negro" o similars, a casa de ma cosina; i em va fer tanta por que vaig tornar a casa meva corrent sense parar (per a més inri, la cosina vivia als afores). Salutacions.