Malgrat no semblar gaire hàbil i que la seva principal preocupació sigui lligar-se la filla d'un polític presumptament pacifista (interpretat per Herbert Marshall, el d'"Asesinato"), la seva tasca propiciarà un bon article i un argument perquè els Estats Units s'impliquin en el conflicte (ho farien un any més tard, després de l'atac a Pearl Harbor).
Com a títol d'aventures, és magnífic, amb escenes memorables com la de l'assassinat en una escalinata en què el dolent fuig ocult sota els paraigües del públic assistent, mostrats en un pla picat (moment que Spielberg homenatjarà -plagiarà?- a "Minority Report"), o la caiguda de dalt del campanar. Curiosament, ambdós motius reapareixen en títols posteriors de Hitchcock: els paraigües, a "Pánico en la escena"; els campanars, a "Vértigo".
4 comentaris:
Con el look de un film serie B (en realidad su presupuesto fue muy elevado), Hitchcock elaboró una electrizante aventura repleta de situaciones memorables, al endiablado ritmo que ya consiguiera en 39 ESCALONES. No obstante, habría que reprochar a la película la escasa fuerza de los dos intérpretes que incorporan a la pareja protagonista y un improvisado final (en principio se había rodado otro) con el inflamado speech de McCrea.
Un saludo.
Entiendo que el final pretendía ser un alegato a favor de la entrada de Estados Unidos en la guerra.
Saludos.
Tendría que volver a verla, pero me suena que no estaba entre las mejores películas del maestro del suspense, y creo que la razón es la que apuntáis: la pobre o sosa actuación de los protagonistas.
Muy felices fiestas!
Es una película de aventuras en la que los protagonistas no tienen relieve ni carisma, tal vez con la excepción del "malo" interpretado por Herbert Marshall. Y, ciertamente, no está entre las obras maestras de Hitchcock, pero tiene sus momentos.
¡Felices Fiestas!
Publica un comentari a l'entrada