divendres, 13 de desembre del 2024

EL HOMBRE QUE SABÍA DEMASIADO

Doris Day va treballar amb Alfred Hitchcock a "El hombre que sabía demasiado", del 1956, remake en color d'un film amb el mateix argument i títol del 1934, de l'etapa anglesa del director. 

Com a rossa de Hitchcock, a Day li falta misteri, però tampoc no cal en aquest cas, en què és la dona del metge interpretat per James Stewart, un matrimoni molt normal que, arran d'un viatge al Marroc, es veu involucrat en una trama d'espionatge que ocasiona el segrest del seu fill, succés que centra una trama entre les aventures i el thriller de suspens amb una escena culminant memorable durant un concert al Royal Albert Hall de Londres on un franctirador espera que sonin els plats per cometre un magnicidi. Coppola en va prendre bona nota per a "El padrino III". 

Dirigeix l'orquestra Bernard Herrmann, compositor de capçalera del realitzador.


   

Però és una cançó popular la que resol definitivament el segrest: "Qué será, será", interpretada -qui, si no?- per Doris Day: