dimarts, 29 de desembre del 2015

STAR WARS: EL DESPERTAR DE LA FUERZA


La totpoderosa Disney aparta George Lucas amb el mètode expeditiu de comprar-li el negoci per la mòdica suma de 4.000 milions de dòlars i encara l'anunciada tercera trilogia de la nissaga Star Wars com si es tractés d'un remake de la ja llunyana en el temps "La guerra de las galaxias".

Un remake i una refundació en què compareixen els mítics Han Solo, Leia, Luke Skywalker (interpretats pels mateixos actors de l'any 1977!), Chewbacca, C3PO i R2D2, i coincideixen, en una aventura -com dic- idèntica a la de la primera pel·lícula, amb el relleu generacional compost per: una parella interracial, ell (John Boyega) un soldat de l'Imperi (perdó, ara se'n diu la Primera Ordre) renegat, ella (Daisy Ridley) una noia òrfena que viu de recullir ferralla en un planeta desert i té alguna cosa a veure amb la mítica Força (tot això, no us resulta familiar?); un robot, tan simpàtic com R2D2, batejat com BB8, que (també) amaga un missatge secret; el millor pilot de la Resistència (Oscar Isaac); i un senyor molt dolent que es vesteix de negre com en Darth Vader, tot i que ara li diuen Kylo Ren (Adam Driver).

No es tracta, doncs, d'un guió gaire original i no hi ha gaire marge per a les sorpreses, tot i la insistència de la publicitat a fer-nos creure el contrari, i malgrat la col·laboració de Lawrence Kasdan, qui ja va guionitzar "El imperio contraataca" i "El retorno del Jedi" i a qui han rescatat de l'atur després del fracàs de la seva última pel·lícula, "El cazador de sueños" (del 2003!).

Quins són, doncs, els al·licients de "Star Wars: El despertar de la fuerza", més enllà de la recuperació nostàlgica dels orígens de la nissaga? Doncs, jo diria que Daisy Ridley, en segon lloc Daisy Ridley, i en tercer lloc la direcció de J.J. Abrams, expert en aquestes operacions de reciclatge, elegant i dinàmica, trepidant fins i tot en les seqüències menys espectaculars.

4 comentaris:

David ha dit...

Jo! El traductor de google se ha lucido bien con esta (jaja). Creo que la hubiera entendido mejor en catalán.
Pues sabiendo que las dos mejores cosas de la peli son Daisy Ridley sigo sin estar muy convencido de ir a verla (como he dicho en otro blog, casi me da hasta pereza; tengo un recuerdo tan "bueno" de las tres de la precuela, que la mi falta de fe en la fuerza es más que considerable). En fin...supongo que la veré algún día. No sé cuándo, y como ya te digo, no me muero por verla. Una peli más.
Pero aprovecho para desearte Feliz año!

Pedro Rodríguez ha dit...

Como se esperaba, el diseño de producción es fastuoso y el alarde de imaginería visual absolutamente aplastante, con el objetivo de recuperar la esencia de la saga y hacer babear a los fans de cuatro generaciones distintas. La función es muy previsible, pero el ritmo vertiginoso que imprime Abrams logra que el relato no decaiga en ningún momento, y en las escasas secuencias de calma, ahí está el adorable androide BB-8 para protagonizar los momentos más cómicos y tiernos de la función.

Un abrazo y ¡FELIZ AÑO NUEVO!

ricard ha dit...

David: Bueno, tampoco es tan mala la versión castellana si exceptuamos la confusión entre el verbo encarar y el adverbio que cabe traducir como "aún".

No insistiré mucho en recomendarte una película que hay que ir a ver con cierta predisposición. Pero, por si ayuda, te diré que se parece más a las primeras películas que a las precuelas.

Pedro: Como bien dices, lo mejor es el diseño de producción; pero eso se le supone. Resulta más sorprendente su elegancia visual, cortesía del señor Abrams. Las escenas en el desierto son magníficas, con esos movimientos de cámara y el detalle de las máquinas de guerra destrozadas y semienterradas en la arena, aludiendo a un conflicto que ha sumergido a la galaxia en el caos.

En fin, gracias por vuestros comentarios, un fuerte abrazo y que tengáis un FELIZ AÑO

Anònim ha dit...

A mi m'agrada, serà per què recupera l'esperit de la trilogia original? Serà per què per fi Harrison Ford ha tornat a actuar bé? Serà per què la noia també ho fa bé? Serà per la nostàlgia dels vells personatges?