diumenge, 30 de novembre de 2014

EL CONSEJERO


"El consejero" (2013) és el primer guió que ha escrit Cormac McCarthy, qui ja havia vist adaptades al cinema dues de les seves novel·les ("No es país para viejos", "La carretera"). Això semblava una garantia, com també ho semblava la direcció de Ridley Scott o la presència en el repartiment de Michael Fassbender, Penélope Cruz, Cameron Díaz, Javier Bardem, Brad Pitt o Bruno Ganz. Contràriament, però, el llibret de McCarthy, excessivament literari, acaba resultant un llast per a un títol que tampoc no aporta gran cosa als films sobre el narcotràfic i que Ridley Scott filma exactament com ho hagués fet el seu germà Tony. En qualsevol cas, la seva duresa argumental transforma allò que semblava destinat a ser un thriller molt comercial en un títol de culte, una raresa quasi simpàtica.

4 comentaris:

pons007 ha dit...

No es país para viejos (la peli) està bé, sobretot (o bàsicament?) per en Bardem. En canvi amb La carretera (el llibre) em vaig creuar amb McCarthy. Quin pastel més repetitiu

Pedro Rodríguez ha dit...

A diferencia de todos esos críticos desconcertados ante la abstracta caligrafía de la cinta, ocurre que a mí todas esas personalidades –de algún modo escindidas- me resultan magnéticas y vigorosas, me gusta cómo se mueven, cómo visten, cómo hablan y finalmente como arden en la hoguera de las vanidades a la que se han visto arrastrados por su gran avaricia: anhelos que se despeñan por un vertedero como manjar para las aves carroñeras.

Un abrazo

Por cierto, tengo pendiente un viaje relámpago en avión a Barcelona el jueves sólo para dar un pésame. No podré vera nadie ¡Lastima! Otra vez será.

Javier Simpson ha dit...

ricard :-D pues la verdad es que no me quedó claro si te gustó o no, o si te convenció. Ridley Scott es un muy buen director; tiene pelis que están entre mis favoritas, pero también es súper irregular y las tiene mediocres. Saludo.

ricard ha dit...

pons007: Força d'acord amb la teva observació sobre "No es país para viejos". No he llegit "La carretera" però sí n'he vist l'adaptació al cinema: no està mal feta però tampoc no aporta gran cosa al gènere apocalíptic. Dóna molt mal rotllo.

Pedro: Muy apropiada la metáfora del vertedero. Lamento que tengas que viajar a Barcelona por tales razones. Otra vez será, como dices.

Javier: Cierto, Scott es muy irregular. Ésta es un término medio, con virtudes como las que acertadamente glosa Pedro en su comentario y también algunos defectillos. La mayonesa no acaba de cuajar, como diría Truffaut, pero al menos es entretenida y bastante curiosa. A ver qué tal, lo de Moisés...

Una abraçada i gràcies pels comentaris.