dissabte, 19 de juliol del 2014

GRAND PIANO


Afeccionat als tours de force narratius ("Buried"), Rodrigo Cortés, ara en funcions de productor i cedint la direcció a Eugenio Mira, presenta a "Grand Piano" (2013) la peripècia d'un pianista que, enmig d'un concert, és amenaçat per un misteriós franctirador: si gosa fallar en una sola nota ho pagarà amb la mort. Una situació única resolta amb moviments de càmera espectaculars i solucions narratives extretes de films de Hitchcock, De Palma i, fins i tot, Scorsese (la panoràmica en pla picat del final, calcada de "Taxi Driver").

El problema del film és que li passa com al personatge interpretat per Elijah Wood: atrevir-se amb peces molt virtuoses té més mèrit però el risc que s'escapi una nota falsa és més gran. I aquí n'hi ha més d'una, de nota falsa.

4 comentaris:

Pedro Rodríguez ha dit...

Película fallida, amigo Ricard; un libreto imposible lleva a que todo lo que sucede en la pantalla resulte arbitrario y en ocasiones ridículo. Eugenio Mira no acaba de dar con la tecla, tampoco me gustó "Agnosia".

Un abrazo

ricard ha dit...

Efectivamente, el guión no da para mucho. No he visto "Agnosia" pero ya leí las críticas mayoritariamente negativas. De todos modos, igual la pillo algún día por ver a Bárbara Goenaga; tú que tienes buen gusto para las mozas coincidirás conmigo en que es una belleza. Un abrazo.

Pedro Rodríguez ha dit...

Sí, realmente ese buen gusto siempre me ha distinguido, no sólo en el cine y la moda, sino en la vida, todas las mujeres que me han acompañado a lo largo de mi existencia eran (supongo que alguna lo seguirá siendo) espectaculares, de hecho, mi mujer es un pibón. Uno piensa, si la vida es trámite, que sea lo más placentero posible. La bilbaína Bárbara Goenaga está muy bien, pero yo prefiero a la catalana Úrsula Corberó. A ver qué te parece:
http://www.europapress.es/chance/gente/noticia-ursula-corbero-demuestra-enamorado-andres-velencoso-20140718094212.html

Un abrazo

ricard ha dit...

Pues me parece... muy bien.