divendres, 11 d’octubre de 2013

GRAVITY


Si el darrer treball d'Alfonso Cuarón té algun defecte és la seva falta de pes dramàtic. Però potser ja és normal en un film que va sobre la ingravidesa.

En realitat, "Gravity" no és una pel·lícula; és una experiència sensorial, que cal gaudir en 3D, amb el mateix esperit lúdic amb què pujaríem en una atracció de Port Aventura. Els traumes del personatge de Sandra Bullock fan tanta nosa com el seu vestit espacial, i cal agrair que se'l tregui de tant en tant per poder gaudir del seu cos esplèndid (i a mi que no m'agradava aquesta noia!) i, de pas, reposar de l'angoixa que transmet una acció que gravita sobre extrems oposats però indisociables a l'espai com són el perill i la bellesa (captada per la fotografia excepcional d'Emmanuel Lubezki).

8 comentaris:

miquel zueras ha dit...

A mi també m´agrada Sandra Bullock i auesta pel.licula ha fet rebifar la seva carrera que semblava trontollar.
"Gravity" m´ha agradat molt i crec que no calien aquestes pistes sobre la vida personal dels protagonistes. Potser també l´aparició "fantasmal" de Clooney sembla una mica forçada però "Gravity" val la pena i sobre tot veure-la en 3-D. Aqui si que aquest format està del tot justificat. I un altre cosa d´agrair: dura el que ha de durar.
Salut. Borgo.

Javier Simpson ha dit...

Está bien el comentario, pero discrepo un poco en eso de que la pequeña historia de la doctora estorbe; para mí no es ningún pegote sino todo lo contrario. No aporta mucha chicha porque tampoco hace falta, pero es algo que para una historia como esta encaja bien por lo que puede sentir Sandra Bullock.
Saludos, ricard.

Mario Salazar ha dit...

Yo soy de los que no les gusta tanto como actúa Bullock aunque no me disgusta en absoluto, creo que trasmite buena vibra, incluso fuera de LA pantalla, parece una buena persona, y como dices, es guapa.

Sobre Gravity ya la puedo ver pero quiero hacerlo en pantalla grande, esta si la esperaré, he leído mucho sobre su drama que no cala, que es vacío, y que es puro efecto pero del bueno que te hace sentir el lugar, sin embargo todavía guardo expectativas en su guion, me puede gustar, hay división, aunque veo mucho entusiasmo, muchos dicen que es la película del año incluso. Un abrazo.

ricard ha dit...

Borgo: Sandra Bullock va fer una aparició breu però fulgurant en un film de 1993 que portava per títol "Secuestrada", força entretingut. Després d'això, només l'hem vista en papers estereotipats i en comèdies infumables, fins al punt que ja em resultava molt antipàtica. Aquí, en canvi, està bé. Sobre els aspectes negatius d'un film d'altra banda molt espectacular, estem d'acord que l'aparició fantasmal que cites espatlla el to realista del film i que com més es posa l'accent en els traumes personals i es vol forçar la metàfora resulta pitjor. Penso que "Gravity" hauria hagut d'assumir d'entrada la seva condició d'exercici narratiu sense més. Sort que no inclou flas-backs!

Javier: No digo que no, pero me parece poco sutil.

Mario: Verla, hay que verla. Y por supuesto en pantalla grande y en 3D.

Una abraçada a tots, gràcies pels comentaris.

David ha dit...

mmm..bueno, como ya comenté en el blog de Ángel o en el de Mr.Lombreeze... pero venga. A mí me gustó, pero menos de lo que esperaba (igual es que me ha habían puesto demasiado bien). A mí, el "pasado" dramático del personaje de Sandra no me molestaba... eran más bien otras cosas (pito pito y ¡qué casualidades de la vida y del guión!! para seguir haciendo avanzar la trama. Pero la peli está bien.
Otro saludo.

ricard ha dit...

Como ya he dicho por ahí, el film me gustó y mucho pero me falló un poco la parte final, sobre todo desde la reaparición de George Clooney. Gracias por pasarte. ¿Ha tenido algo que ver el hecho de que Borgo nos confunda? Y eso que seguramente ignora que a mí también me encantan las portadas de "El teniente Blueberry" (bueno, y lo que va dentro aún más). Pues nada, espero tenerte por aquí más a menudo y prometo pasarme yo también por tu estupendo blog. Saludos.

David ha dit...

Jajaja..
Pues un poco, sí. La verdad es que últimamente no actualizo el blog, y cada vez me cuesta más pasarme por blogs amigos, y encima el tuyo no lo tenía ni en la lista de blogs (son tantos, que ya perdí la cuenta de los que actualizaban, tenía o dejaba de tener)...pero lo de Borgo me hizo gracia (dos veces!!)...
Y bueno, pues sí, aquí estoy... espero pasar por aquí más a menudo... Y tú pasa por el mío cuando quieras y te apetezca. Sin promesas ni obligaciones de ningún tipo.
Un saludito.

ricard ha dit...

Y que conste que ya cité tu blog cuando los premios BEST BLOG, allá por el mes de febrero... ;)