dilluns, 26 d’abril del 2010

ESCENES CLÀSSIQUES # 34: AMERICAN PSYCHO

Buscant a YouTube material per a l'entrada anterior, topo amb un altre psicòpata famòs: el yuppie assassí en sèrie ideat per Bret Easton Ellis i recreat al cinema per Mary Harron i Christian Bale, en una adaptació que no recull l'horror absolut de la novel.la (era impossible fer-ho) però sí el seu pervers sentit de l'humor. Com a prova, l'escena en què Patrick Bateman assesta uns quants cops de destral al repelent Paul Allen i després crida allò de: "A veure si pots reservar una taula al Dorsia... ara!".

1 comentari:

MIREIA ha dit...

Vaig llegir la novel.la fa 14 anys i em va deixar molt impactada. Quan em vaig assabentar que volien portar-la a la gran pantalla, vaig pensar que era inadaptable, però la veritat és que la directora, conscient que era impossible plasmar l'horror del llibre (entre d'altres raons perquè l'haurien classificat X), i disposant d'un pressupost molt modest, va saber crear un producte digne i amb un negríssim sentit de l'humor, sense oblidar la memorable interpretació de Christian Bale (a algú se li acut un actor millor per a aquest paper?).