dilluns, 20 de febrer del 2023

EL AÑO QUE VIVIMOS PELIGROSAMENTE

L'única pega que hom pot objectar-li a "Bajo el fuego" és que sembla una rèplica d'un film de l'any anterior, dirigit per Peter Weir. 

"El año que vivimos peligrosamente" també tracta de reporters de guerra ficats en un conflicte en què rebels comunistes lluiten contra el dictador de torn. En aquest cas, es tracta de la rebel·lió contra Sukarno a Indonèsia, l'any 1965. També hi ha dilemes ètics i una relació triangular, molt peculiar, entre l'eixerit protagonista (Mel Gibson), una dona que treballa a l'ambaixada anglesa (Sigourney Weaver) i un fotògraf indonesi, individu físicament insignificant (el paper el va interpretar una dona, Linda Hunt, premiada amb l'Òscar a millor actriu), patètic i alhora entranyable, que aprofita el seu coneixement del terreny per exercir de demiürg.

4 comentaris:

Fran ha dit...

Hola Ricard!
Otra que hace muchísimo tiempo que no veo. Buen titulo junto con el anterior de este subgénero. Me la voy a incluir en el programa para esta semana, gracias por traerla.
Saludos!

Trecce ha dit...

Película correcta, sobre un asunto que en occidente se veía desde la lejanía.

Pedro Rodríguez ha dit...

Me gusta mucho esta película del director australiano, tiene muchas similitudes con "Salvador" de Oliver Stone, al menos en la premisa, que también está entre mis favoritas del director de "JFK"

Drama, aventuras, romance, guerra, periodismo, tensión, confusión y peligro, y, en medio del caos, un reportero en la búsqueda de la primicia poniendo en riesgo su vida.

Un abrazo.

ricard ha dit...

Fran: Un buen programa doble.

Trecce: Nos pillaba lejos.

Pedro: "Salvador" es muy buena, otro gran título de los ochenta.

Un abrazo.