divendres, 20 d’octubre del 2017

LAS INOCENTES


"Las inocentes" (Anne Fontaine, 2016) narra la història -real- d'unes monges prenyades després d'haver estat violades pels soldats soviètics al seu convent a Polònia, al final de la Segona Guerra Mundial. Una jove metgessa de la Creu Roja, la francesa Mathilde Beaulieu (bellíssima Lou de Laâge), procurarà ajudar-les en secret.

Les protagonistes d'aquesta pel·lícula sòbria i discreta pateixen i estimen, es pregunten sobre el sentit de tot plegat i, finalment, decideixen que la caritat és preferible a l'orgull i l'amor és preferible a la fe.

3 comentaris:

Pedro Rodríguez ha dit...

Lo que más me sedujo de esta película es su tono atmosférico, lo que menos, la extraña habilidad de la directora de alternar automáticamente escenas pavorosas con otras campestres... casi idílicas. No me dejará huella.

Un abrazo.

Anònim ha dit...

Veig que tenies poques ganes d'escriure en aquesta ressenya

ricard ha dit...

Pedro: La película pasa fácilmente de lo trágico a lo idílico, pero no me pareció necesariamente un defecto; la vida también es así. De la violación y la muerte al nacimiento de una vida y de una esperanza. Por otra parte, me gustan mucho las escenas en que el médico judío y la protagonista ahogan sus penas en alcohol mientras mantienen un romance más o menos intermitente.

pons007: Devia estar inspirat; quan no ho estic, m'enrotllo més.

Una abraçada i gràcies pels comentaris.