dilluns, 1 d’abril del 2013

LOS CROODS


Una família de cavernícoles es veu obligada a deixar la seva cova a causa de la transformació traumàtica del seu entorn. Aquest punt de partida de la darrera producció animada de Dreamworks, dirigida per Kirk De Micco i Chris Sanders, permet una reflexió sobre el nucli familiar i la necessitat de deixar que els joves s'independitzin i escriguin el futur, però també la construcció d'una aventura en la millor tradició del gènere, la crònica d'un d'aquests viatges que comencen quan algú assenyala com a objectiu una muntanya en l'horitzó i que transcorren entre paisatges amb tants perills com meravelles; tot això amanit amb sentit de l'humor i servit amb una caligrafia exquisida. Algunes seqüències, com quan la filla dels Croods surt de la cova en plena nit i descobreix el foc, retroben l'impacte visual dels clàssics cinematogràfics.

5 comentaris:

David Amorós ha dit...

Doncs els Croods segur l'aniré a veure al cine amb el Gerard, així que m'alegra que sembli força bona. Aprofito per dir que també em va agradar molt "no" i felicitar-te per la bona pinta que fa el curs de cine que heu preparat. Et juro que m'encantaria anar, però l'hora de camí em sembla excessiva. Que us vagi molt bé i esperaré aquesta lliçó a partir del blog, com has dit que potser fas.
Una abraçada

Unknown ha dit...

Estimado ricard, he creado un nuevo blog dedicado al cine de terror y ciencia-ficción. Pásate por él cuando quieras http://lailustrevictimaterror.blogspot.com.es/

Un saludo.

Anònim ha dit...

ja tinc una edat per veure aquestes pelis...

miquel zueras ha dit...

La vaig veure amb el meu fill i em va agradar força. Més que la prehistoria sembla un món paralel pels estranys animals que surten. M´extranya que no hi hagi comparacions amb el mite de la Caverna de Platón. La por que fà el que no coneixem. Salut. Borgo.

ricard ha dit...

David: Jo també la vaig a anar a veure amb el menut de la casa. I a veure si el curs de cinema té èxit i el podem repetir en algun lloc més cèntric...

Ricardo: Lo he visto y ya lo estoy siguiendo. ¡Muy bueno!

pons007: No hi ha edat per als dibuixos animats. Tot i que reconec que em faria una mica de pena si no anés acompanyat d'un menor (en realitat, al meu fill no li agraden, només l'utilitzo).

Borgo: Sí, és una prehistòria una mica estranya...

Gràcies pels vostres comentaris, una abraçada.