dimecres, 9 de juny de 2010

ESCENES CLÀSSIQUES # 35, 36: MANHATTAN, APOCALYPSE NOW

Pot semblar d'entrada que Woody Allen i Francis Ford Coppola tinguin poca cosa a veure, però les seves carreres estan plenes de coincidències, si ens hi parem a pensar:

- Tots dos han treballat amb Diane Keaton (el primer s'hi va casar i tot).
- Tots dos han treballat amb el director de fotografia Gordon Willis.
- Han compartit crèdits a "Historias de Nueva York" (1989).
- Les seves carreres han tingut altibaixos, i darrerament treballen més fora dels Estats Units que al seu pais d'origen.

L'any 1979 van estrenar sengles obres mestres: "Manhattan" i "Apocalypse Now", dos títols que tampoc no guarden relació entre si, però que ens van impactar moltíssim en el moment de la seva estrena (i després també, què carai!), i tenen en comú el fet d'oferir escenes d'obertura antològiques, construïdes sobre la base d'una veu en off, la fotografia d'un geni de la imatge (Gordon Willis i Vittorio Storaro, respectivament) i una música adaptada que sembla pensada per al film (George Gershwin, The Doors).