dissabte, 5 de juny del 2021
LLIÇONS DE CINEMA # 3
Després de Peter Lorre, a qui va fer protagonista de "M, el vampiro de Düsseldorf", i ja en la seva etapa americana, Fritz Lang va trobar un altre actor ideal per fer el paper de criminal patètic: a "La mujer del cuadro" (1944) i "Perversidad" (1945), Edward G. Robinson s'emparella amb Joan Bennett i representa l'home normal, sense atributs físics, encisat per una dona bella que li complicarà la vida fins a convertir-lo en criminal. Ambdós títols, molt similars en intencions i argument, comencen amb una reunió d'amics que es lamenten d'haver tingut una vida grisa i sense al·licients; la possibilitat d'una aventura amorosa està representada pels quadres amb l'efígie de la protagonista femenina. L'aparició dels retrats en un aparador simbolitza que la dona retratada no està realment a l'abast de qui contempla la seva imatge protegida pel vidre. Mira'm però no em toquis.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
4 comentaris:
Amb el seu díptic, Lang donava continuitat al bo i millor de la tradició expressionista, ara reconvertit en essència del cinema negre.
Salutacions.
I polia les seves imatges amb excepcional subtilesa.
Una abraçada.
Que tal Ricard!
Vaya, este es un programa doble de la mas alta calidad. Tengo debilidad por G. Robinson y estas pelis son autenticas joyas. Por cierto, Dan Duryea es un tipo que cuando hace de malo te lo crees, salvando las distancias me tiene se punto sádico tipo Lee Marvin.
Saludos y feliz semana!
Los dos actores están perfectos en sus respectivos registros.
Saludos.
Publica un comentari a l'entrada