dijous, 23 d’abril del 2026

HERVIDERO

"Hervidero" (1992) és el darrer títol dirigit per John Woo a Hong Kong abans d'abordar la seva etapa americana (prou interessant en els seus inicis, gràcies a títols com "Cara a cara" o "Misión imposible 2"). 

No va gaudir d'un gran èxit, si més no a Espanya en el moment de la seva estrena, però avui és considerat de culte, gràcies a les seves senyes d'identitat: bàsicament, una violència exacerbada, coreogràfica i espectacular, i uns personatges ambigus, com, en aquest cas, el policia infiltrat que interpreta Tony Leung ("Deseando amar"). Tot i que el seu company d'aventures, un heroi més d'una peça, interpretat per l'estrella del gènere Chow Yun-Fat, no eludeix cap dels tòpics: no fa gaire cas dels seus superiors i, quan té una estona lliure, es dedica al jazz.

I salva nadons en perill:
 

2 comentaris:

Pedro Rodríguez ha dit...

Hard Boiled es ya historia del cine de acción: coreografías imposibles de la violencia, cámara en trance y un Chow Yun-fat icónico. Puro exceso estilizado que convierte la acción y la violencia en puro espectáculo operístico, con ese tramo final en el hospital que ha quedado registrado en la memoria cinematográfica colectiva.

Una abraçada.

ricard ha dit...

Lo del hospital es punto y aparte, sobre todo cuando salvan a los niños.

Una abraçada.