dimarts, 27 de maig del 2025

PARTHENOPE

Després de "Fue la mano de Dios" (2021), Paolo Sorrentino continua a Nàpols amb "Parthenope" (2024). Ara, el protagonista que ens condueix a través d'escenaris que van de la bellesa més genuïna a la lletjor més mediterrània és una dona, a qui coneixerem des del seu naixement a l'aigua, a l'estil d'una venus de Botticelli, en la dècada dels cinquanta, fins a la seva jubilació en l'epíleg, passant per una joventut esplèndida (Celleste Dalla Porta és tot un descobriment), sota la llum de Capri, una deessa que sedueix amb el físic i també amb una intel·ligència prodigiosa. 

Sorrentino omple la pel·lícula d'imatges fascinants, d'instants màgics i d'algun moment surrealista, novament amb Fellini com a referència però en versió etèria (la trobada amb el bisbe i el miracle de Sant Genaro ens retornen a "La dolce vita"). Potser resulta tot plegat una mica pretensiós, inclosa la presència de Gary Oldman fent de l'escriptor John Cheever, però, qui sap? Com succeïa a "La gran belleza", tot són preguntes, no hi ha gaires respostes.

4 comentaris:

  1. No sé, amigo Ricard, a mí "Parthenope" me resultó una película de digestión pesada. Si soy sincero, Sorrentino comenzó a aburrirme hace tiempo. Desde "La juventud", sólo la serie The Young Pope ha captado mi interés... y ya ha llovido. En la presente, los personajes están faltos de carisma, y no sólo los de carne y hueso, también la personificación de esa Nápoles, sirena y mito, que no deja en mí ningún poso.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Un poco superficial sí es. Aunque se esfuerza en parecer lo contrario.

    Un abrazo.

    ResponElimina
  3. Malgrat petits detalls, que més o menys ja comentes al text, en general no vaig connectar gaire amb aquesta pel·lícula.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Em va agradar tota la part del principi i de les vacances a Capri, malgrat sembli un anunci de colònia. Després, no se sap ben bé on vol anar a parar, però té els seus moments.

    Una abraçada.

    ResponElimina