El rei del melodrama va captar sense problemes l'essència d'una obra que contraposa els horrors de la guerra i la il·lusió de l'amor a través de la peripècia d'un soldat (John Gavin) destinat al front rus que, durant un permís, descobrirà un país destrossat; però, entre les ruïnes i la misèria, també coneixerà la dona de la seva vida, i, al seu costat, un racó per a l'alegria, per a la bondat i la solidaritat (el mateix Remarque es reserva el paper del professor Pohlmann, un intel·lectual que ajuda un jueu a amagar-se).
Con el habitual tono pacifista de los relatos de Remarque, que tú señalas y que queda reflejado en la película, Douglas Sirk echa mano de oficio para sacar adelante esta película, sobre todo en los momentos en que reina el melodrama, género en que el realizador germano es reconocido como un maestro y lo demuestra aquí rodando con elegancia esa historia de amor desgarradora que no desentona en absoluto dentro del drama bélico y social que, por otra parte, resulta lo más interesante de la película en la que no faltan las pinceladas de humor, sobre todo entre los soldados que se alojan en la enfermería.
ResponEliminaAl meu entendre, tant la novel·la com el film estan per sota del que va suposar "Sin novedad en el frente". Tot i així segueix sent una bona pel·lícula.
ResponEliminaUna abraçada.
Trecce: La película combina diversos registros y sale siempre airosa.
ResponEliminaJuan: Aquesta és una bona pel·lícula, però sens dubte no té el caràcter fundacional i mític de "Sin novedad en el frente".
Una abraçada.
Que tal Ricard!
ResponEliminaMe la apunto, si la memoria no me falla creo que no la he visto.
Saludos y feliz semana!
Yo no la había visto hasta ahora.
ResponEliminaSí había visto "Sin novedad en el frente", pero ya casi no la recuerdo.
Saludos.