dissabte, 24 de febrer del 2018
MADRE!
A "Madre!" (2017) Aronofsky recupera l'opció estilística de "Cisne negro" (llargs plans-seqüència amb la càmera enganxada al clatell de la protagonista -Jennifer Lawrence-) i la re-lectura del Gènesi com havia fet a "Noé", ara en clau més metafòrica.
Si "Cisne negro" rebia les influències de De Palma i Dario Argento, "Madre!" ens remet a les epopeies claustrofòbiques de Polanski i alguns moments del film recorden "La semilla del diablo" o "El quimérico inquilino". Tot i que l'escriptor en hores baixes (Javier Bardem) i la seva jove esposa (Lawrence) viuen en una casa isolada; no tenen veïns però tant se val: la llar es veurà progressivament violentada per uns visitants tan incòmodes com maleducats. El suspens deriva cap a un final apocalíptic que pretén impactar l'espectador però més aviat aclapara. Com passa a bona part de la filmografia del director, les referències religioses i pretensions al·legòriques, més aviat ridícules en darrera instància, arruïnen allò que podria haver estat una sèrie B entretinguda, fins i tot una reflexió interessant sobre el procés de creació, de la mateixa manera que els forasters arruïnen la casa en què la protagonista ha dipositat tot el seu amor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada