Els primers minuts d'"As bestas" resumeixen una violència atàvica personificada en dos germans podrits per l'odi i l'alcohol barat que protagonitzaran un enfrontament amb una parella de francesos amb formació intel·lectual que només pot acabar com el rosari de l'aurora. Els gavatxos s'han instal·lat a les muntanyes de Galícia per conrear tomàquets ecològics i, a més de venir a tocar els collons dels rudes vilatans, no volen cedir els seus terrenys a les eòliques (el moment en què el francès contempla els molins de vent, monstres cervantins indiferents a la tragèdia que invoquen, esdevé una contundent metàfora visual).
Sorogoyen modula hàbilment la tensió del relat i fuig de les solucions fàcils o de les catarsis peckinpahianes per aprofundir en els dilemes dels personatges, dels bons i dels dolents; procura ser equànime però sense ignorar la impotència de les víctimes davant la maldat d'alguns (Luis Zahera broda el seu terrorífic personatge) i la indiferència còmplice d'altres, particularment dels guàrdies civils.
Aquesta història trista i fosca està basada en un cas real.
la historia se torna en parábola de tantos males que nos acechan, algunos de los cuales creíamos ya enterrados, pero que están bien presentes en nuestro mundo y que necesitan cualquier leve disculpa para aflorar, que ofrece unas cuantas lecturas y no menos reflexiones que van mucho más allá de la historia que relata.
ResponEliminaHola Ricard!
ResponEliminaLe tengo muchas ganas. Ha sido muy bien recibida y me tiene una pinta magnifica.
Saludos!
Coincideixo plenament amb la teva valoració. Em sembla que Sorogoyen ha filmat una de les seves millors pel·lícules, un cant a la tolerància i, alhora, a la fermesa de les pròpies conviccions.
ResponEliminaUna abraçada.
Trecce: Sin duda es así.
ResponEliminaFran: No va a decepcionarte.
Juan: Jo no ho hauria dit millor.
Una abraçada.